wat_effecten_2

Wat zijn de effecten?

Als je start met Pilates training zul je als snel ervaren dat je lichaam anders, sterker en krachtiger aanvoelt en er ook anders uit gaat zien.
De effecten van de Pilates training staan hier op een rijtje.

Stabilisatie
Pilates versterkt de stabiliserende spieren van ons lichaam. Deze zijn hoofdverantwoordelijk voor onze belangrijkste lichaamshouding, het recht op staan en lopen. Ze ondersteunen en ontlasten de wervelkolom en het bekken en zorgen voor een correcte houding.

Coördinatie
Naast kracht wordt vooral de coördinatie verbetert. Dit uit zich in een betere motoriek, evenwicht en snellere reactie.

Conditie
Uw lichamelijke conditie verbetert. Spieren worden actiever en de stofwisseling wordt gestimuleerd. U voelt zich fitter en actiever.

Balans
Door de verschillende spiergroepen op nieuw in balans te brengen, zal pijn uit overbelaste spieren en gewrichten verminderen of zelfs verdwijnen.

Souplesse
U spant en verlengt uw spieren tegelijkertijd. Hierdoor wordt u niet alleen krachtiger, maar beweegt u ook soepeler.

Ontspanning
Spanning, veroorzaakt door een verkeerde houding, wordt geleidelijk afgebouwd. Door nieuwe bewegingspatronen aan te leren, ervaart u uw lichaam als meer ontspannen en tegelijkertijd (veer)krachtiger.

Lichaamsbewustzijn
Door een sterker lichaamsbewustzijn voelt u aan waneer uw lichaam uit balans raakt. Zo kunt u sneller uw lichaamshouding of beweging aanpassen. Een vrij en moeiteloos bewegen tot gevolg!

 


Meer weten over de lessen?